Jeep Patriot Hellas Club

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

3 απαντήσεις

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    doctor
    doctor
    Δόκιμος Patriotης
    Δόκιμος Patriotης


    Αριθμός μηνυμάτων : 15
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/07/2011
    Ηλικία : 47
    Τόπος : Αθήνα

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT Empty Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    Δημοσίευση από doctor Τρι Ιουλ 05, 2011 12:18 pm

    Από τη συμμετοχή μου στο παλιό σπίτι, η πιο χρήσιμη προσθήκη είναι αυτή η δημοσίευση, από τον 9/2010. Με τις νέες συνθήκες αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Την αναδημοσιεύω και εδώ λοιπόν για να μη χαθούν οι πληροφορίες...


    Από το παλιό φόρουμ ήθελα να κάνω ένα "μάθημα" οικονομικής οδήγησης... Ευτυχώς που δεν έκανα τον κόπο... Θα το γράψω λοιπόν τώρα για να μείνει στο νέο μας σπίτι... Όπως λέω και στον τίτλο, οι οδηγίες μου αφορούν το βενζινοκίνητο αυτόματο 2.4... Από το Πάσχα (2010) που ακολουθώ αυτόν τον τρόπο οδήγησης, κρατάω σταθερά κάτω από 13,5 /100χλμ στην πόλη και περίπου 11/100 (και λίγο παρακάτω αν προλάβω - ρεκόρ τα 10,2) σε επαρχιακό δρόμο... Επισημαίνω ότι δεν έχω μηδενίσει το μετρητή από το Πάσχα, άρα αν η κατανάλωση φτάσει ψηλά μέσα στην πόλη χρειάζεται χρόνο για να τη ρίξω χαμηλά οδηγώντας σε ανοιχτούς δρόμους... Η αληθινή κατανάλωση οδηγώντας σε επαρχιακό δρόμο ύπολογίζω ότι πρέπει να παίζει στα 8-9/100... Με αυτόν τον τρόπο, βγάζω 300-350 χιλιόμετρα ανά γεμάτο ντεπόζιτο, ενώ μια φόρα (οδηγώντας εξ ολοκλήρου σε επαρχιακό δρομο) έσπασα το φράγμα των 400χιλιομέτρων! Πάμε λοιπόν...

    1. Κράτημα των στροφών χαμηλά

    Καταρχήν λέμε ότι παλεύουμε να οδηγάμε ΠΑΝΤΑ με λιγότερες από 2000 σαλ αν η ταχύτητα είναι κάτω από 100χλμ/ώρα, δηλαδή μέσα στην πόλη. Σε αυτό το πλαίσιο έχω παρατηρήσει ότι υπάρχουν 2 πολύ αποδοτικά σημεία. Το ένα στα 70 χλμ/ω (με περίπου 1600 σαλ) και το άλλο στα 90 χλμ/ω με περίπου 1800 σαλ... Αν η ταχύτητα είναι κάτω από 60χλμ/ω (όταν οδηγάμε σε στενάκια στην πόλη) τότε δύσκολα η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά, αλλά αν μπορέσουμε να κρατήσουμε τις στροφές κοντά ή και κάτω από 1500σαλ σώζουμε ότι σώζεται... Όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, επιτρέπεται να σπάσουμε το όριο των 2000σαλ. Έτσι, άλλο αποδοτικό σημείο είναι τα 110χλμ/ω με 2100 σαλ και τα 120-130 με περίπου 2400-2500σαλ... Το ανώτερο όριο οικονομικής οδήγησης είναι τα 140χλμ/ω με 3000σαλ. Από εκεί και πάνω, περνάς τις 3000σαλ και η κατανάλωση ανεβαίνει ανεξέλεγκτα...

    2. Οι "κούφιες" στροφές

    Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους πρέπει να αναγνωρίσουμε ένα χαρακτηριστικό του CVT. Αυτό είναι οι "κούφιες" (όπως τις λέω) στροφές... Δηλαδή, όπως γκαζώνουμε και φτάνουμε τα 70χλμ/ω από στάση βρισκόμαστε στις 3500σαλ και μπορούμε να συνεχίσουμε να κρατάμε εκεί τις στροφές με σταθερή ταχύτητα. Αν όμως αφήσουμε το γκάζι, οι στροφές πέφτουν στις 1600 ενώ η ταχύτητα ελατώνεται από καθόλου έως ελάχιστα...Άρα ο κινητήρας έχει 2 σημεία που λειτουργεί για κάθε ταχύτητα, ένα με το γκάζι πατημένο και ένα με το γκάζι χαλαρό... Θέλει εξάσκηση και προσοχή για να καταφέρουμε να βρούμε το σημείο όπου αν αφήσουμε περισσότερο το γκάζι η ταχύτητα πέφτει και χάνουμε το στόχο...

    3. Εκμεταλευόμαστε το δρόμο

    Επειδή μέσα στην πόλη οι ευκαιρίες για οικονομική οδήγηση είναι λίγες (να βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο χωρίς φανάρια και κίνηση) δεν τις αφήνουμε ανεκμετάλευτες. Οι οικονομικότεροι δρόμοι στην Αθήνα είναι το κατέβασμα της Συγγρού και του Κηφισού. Σε αυτούς τους δρόμους οδηγάμε πάντα μέσα στους στόχους και προσπαθούμε να ρεφάρουμε τη χασούρα που μας έχουν προκαλέσει τα φανάρια και το μποτιλιάρισμα...

    4. Κάθε γκαζιά είναι μια επένδυση

    Όταν γκαζώνουμε για να πιάσουμε στόχο (από τα 70 στα 110 ας πούμε) το κάνουμε αν έχει νόημα να το κάνουμε. Αν μετά από 500 μέτρα έχει στροφή και φρενάρουμε, πάει στράφι η γκαζιά (και αυξάνει την κατανάλωση χωρίς λόγο). Οι γκαζιές/επενδύσεις πρέπει να έιναι μεγάλες και γρήγορες. Καλύτερα για λίγο στις 6000σαλ παρά πολλή ώρα στις 4000σαλ... Αμέσως μετά αφήνουμε να πέσουν οι "κούφιες" στροφές και κρατάμε σταθερή ταχύτητα στο στόχο όσο πιο πολλή ώρα γίνεται... Προφανώς τις γκαζιές τις κάνουμε σε σημεία που ευνοούν την επένδυσή μας, όπως σε κατηφορικά σημεία χωρίς κίνηση. Οι ανηφόρες είναι πραγματικά ασύμφορες...Στις ανηφόρες προτιμάμε να κρατάμε στο στόχο με ελάχιστες παραπάνω στροφές...

    5. Μικρά μυστικά

    Η αναμονή με ανοιχτή μηχανή είναι καταστροφική... Όταν λοιπόν περιμένουμε κάποιον, σβήνουμε πάντα τη μηχανή. (Θα θυμάστε οι παλιοί τη φωτογράφία του Πάνου με το ψηλό Πάτριοτ που έδειχνε κατανάλωση 135/100 περιμένοντας τη φίλη του!). Σε ακραίες καταστάσεις σβήνουμε τη μηχανή και στο μποτιλιάρισμα αν δε βλέπουμε ότι θα κουνηθούμε σύντομα... Επίσης, όταν οι ταχύτητες είναι πολύ μικρές (κάτω από 40χλμ/ω) βοηθάει να περάσουμε σε χειροκίνητη λειτουργία και να ανεβάσουμε σε 6η ταχύτητα, οπότε οι στροφές πέφτουν στις 1200 περίπου...

    6. Οδήγηση σε "περίεργα" μέρη

    Όταν βρεθούμε εκτός δρόμου ή σε μέρη με κακό οδικό δίκτυο (νησιά ως επί το πλείστον) η οικονομική οδήγηση είναι αδύνατη... Εκεί κοιτάμε να απολαύσομε τη βόλτα μας... Τη χασούρα θα τη ρεφάρουμε όταν βρεθούμε πάλι σε ευνοικές συνθήκες...

    Αυτά νομίζω είναι όλα όσα έχω παρατηρήσει. Η οδήγηση έτσι γίνεται λίγο παπουδίστικη αλλά με τις τιμές της βενζίνης εκεί που είναι, εγώ το βρίσκω προτιμότερο να δίνω λιγότερα στο βενζινά από το να οδηγώ σαν τρελαμένος έφηβος με 180χλμ/ω και καταναλώσεις 15/100... Έλπίζω να ήμουνα κατανοητός και να βοηθήσω όσο γίνεται να ρίξετε τις καταναλώσεις σας!
    spi8a
    spi8a
    Patriotης με τα όλα του
    Patriotης με τα όλα του


    Αριθμός μηνυμάτων : 79
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/07/2011
    Ηλικία : 49
    Τόπος : Πατρα

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT Empty Απ: Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    Δημοσίευση από spi8a Τρι Ιουλ 05, 2011 1:26 pm

    Βασιλη παρε καλυτερα πετρελαιο με καταναλωσεις γυρω στα 8Λιτρα/100 χλμ. Θα εισαι ακομα πιο ευτυχισμενος και αν οδηγεις χαλαρα τοτε οι καταναλωσεις πεφτουν ακομα χαμηλοτερα. Ετσι εισαι ο πιο χαρουμενος ανθρωπος στον πλανητη γη. Μαλιστα αν επιτρεψουν και επισημως την εισοδο πετρελαιου σε Αθηνα Θεσσαλονικη τοτε να δεις τι θα πει ευτυχια.

    Υγ. Εκανες το καλυτερο που μπορουσες να κανεις και να μεταφερεις αυτο το θεμα στο νεο μας σπιτικο
    thodorispaokara
    thodorispaokara
    Patriotης για μια ζωή
    Patriotης για μια ζωή


    Αριθμός μηνυμάτων : 151
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/07/2011
    Ηλικία : 43
    Τόπος : Θεσσαλονικη

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT Empty Απ: Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    Δημοσίευση από thodorispaokara Κυρ Αυγ 21, 2011 4:26 am

    τελικα το θεμα της καταναλωσης ειναι πολυ πολυπλοκο χθες εκανα περιπου 340 χιλιομετρα και εχει περιπου 1/3 τεποζιτο ακομα (2.4 βενζινη μηχανικο) (ο μετρητης λεει εχει αλλα 180 χιλιομετρα αλλα νομιζω ειναι υπερβολικο)

    στον πατριωτη εχω γυρω στα 18.000 χιλιομετρα 2 ετων παλιος

    τα 280 χιλιομετρα ήταν στην εγνατια με ταχυτητες σταθερα γυρω στα 135 χλμ τον περισοτερο καιρο σε μερικα σημειο πηγα και γυρω στα 145 κτλ , πηγαινοντας μαλισα το μεσημερι με ανοικτο το αιρκοντιτιον, και καταναλωση γυρω στα 11,3 λιτρα και η περισσοτερη διαδρομη (Θεσσαλονικη -Πτολεμαιδα Βλάστη) ειναι ανηφορικη, ιδίως ανεβαινοντας μετα τη Βέροια στην επιστοφη το βραδι κλειστο το αιρκοντιον (κρυο στα βουνα 18 βαθμους- ασχετο με το θεμα- doh ).

    Στην επιστροφη η καταναλωση ηταν γυρω στα 10 λιτρα και στα κατηφορικα σημεια και κοντα στα 9,5 λιτρα με ιδιες ταχυτητες (περιπου 130 χλμ)

    και τα υπολοιπα 60 χιλιομετρα ηταν αποτομες στροφες αναβαση και μετα καταβαση ασφαλτινη σε βουνο
    doctor
    doctor
    Δόκιμος Patriotης
    Δόκιμος Patriotης


    Αριθμός μηνυμάτων : 15
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/07/2011
    Ηλικία : 47
    Τόπος : Αθήνα

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT Empty Απ: Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    Δημοσίευση από doctor Κυρ Αυγ 28, 2011 12:36 am

    Άμα οδηγάς σε ανοιχτούς δρόμους ο Πατριώτης καίει ελάχιστα (κάτω από 10, ίσως κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ), ειδικά αν εφαρμόζεις αυτά που γράφω παραπάνω. Προσωπικό μου ρεκόρ κάτι παραπάνω από 400 χλμ (410? δε θυμάμαι), οδηγόντας από Τέμπη για Αθήνα... Όσον αφορά το air-condition δεν έχω καταλήξει ότι επηρεάζει την κατανάλωση (δεν έχω δει πιο μικρές καταναλώσεις το χειμώνα από το καλοκαίρι- πάνω κάτω τα ίδια).
    Τέλος ένα σχόλιο για τον υπολογιστή ταξιδιού: Ποτέ και σε κανένα αμάξι δε βασιζόμαστε στους υπολογισμούς για το πόσα χιλιόμετρα δίνει ότι μας μένουν. Αυτό το υπολογίζει κατά προσέγγυση με βάση την κατανάλωση τοων τελευταίων Χ χιλιομέτρων και πάντα πέφτει έξω πρακτικά. Το πιθανότερο είναι να γράφει υπόλοιπο 100 χιλιόμετρα και μετά ξαφνικά να ανάψει το λαμπάκι και να γράφει από τη μια στιγμή στην άλλη 0. Το έχω πάθει και με το ΚΙΑ των γονιών μου που το άφησα για πλάκα και έλεγε 75 χλμ και μετά από λίγο (βαριά 10 χιλιόμετρα) άναψε το λαμπάκι (που το περίμενα από στιγμή σε στιγμή). Άρα γεμίζουμε όποτε πιστεύουμε ότι θέλει γέμισμα (εγώ προσωπικά γεμίζω όταν φτάσω λίγο κάτω από το τέταρτο- το οποίο μου κρατάει λίγο, περί τα 20-30 χιλιόμετρα) και όχι όποτε μας λέει ο υπολογιστής.
    thodorispaokara
    thodorispaokara
    Patriotης για μια ζωή
    Patriotης για μια ζωή


    Αριθμός μηνυμάτων : 151
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/07/2011
    Ηλικία : 43
    Τόπος : Θεσσαλονικη

    Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT Empty Απ: Οδηγίες για οικονομική οδήγηση στο βενζινοκίνητο 2.4 CVT

    Δημοσίευση από thodorispaokara Δευ Αυγ 29, 2011 1:01 am

    οντως βασιλη οπως τα λες ειναι

    για το αιρκοντιτιον και γω δεν εχω βγαλει συμπερασμα

    Το ποιο πιθανο ομως ειναι οτι δεν αυξανει την καταναλώση πολυ , μιας και οταν το ανοιγεις κοβει καποια απο την δυναμη του κινητηρα αν ανεβαινε η καταναλωση πολυ θαταν για να διατηρησει την ιδια ισχυ με το ιδιο πατημα γκαζιου


      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Τρι Μάης 07, 2024 9:09 pm